Wielstandaard V2 Next Level Racing
Voordelen
- Zeer aantrekkelijke verkoopprijs
- Stijf chassis voor Direct Drive-onderstellen en Load Cell-pedalen
- Aanpasbaar en configureerbaar
Nadelen
- Versnellingspook/handremsteun iets te zacht
Onze beoordeling: 9.7/10
De sim-raceconfiguraties zijn talrijk en vooral zeer gevarieerd. Je hebt genoeg voor de F1de rallyen GTde sim-arcade enzovoort. Het is een enorme wereld, vol met merken en modellen randapparatuur voor sim-racing, en het is makkelijk om te verdwalen. Neem de productcatalogus van FanatecDeze laatste omvat meer dan veertig stuurwielen in alle reeksen. Het is echt enorm, en het belangrijkste doel achter deze diversiteit is om een apparaat te bieden voor elke rijder. En dat geldt ook voor liggende achtervorken, crankstellen, shifters en versnellingshendels, en monitoren, over het hele spectrum van merken die op de markt verkrijgbaar zijn.
Natuurlijk houden sim-racing set-ups niet op bij game-randapparatuur, maar hebben ze ook betrekking op gamestoelen, cockpits, schermen enzovoort. Sim-racen betekent niet tijd doorbrengen voor een racesimulator om de snelste rondetijden neer te zetten, nee. Het belangrijkste doel van deze discipline is om je onder te dompelen in de wereld van de motorsport, om realisme in je huiskamer te brengen en vooral om je onder te dompelen. O ja, als je ziet wat voor budget het kost om als prof te gaan karten, besef je al snel dat sim-racen niet zo duur is.
Over onderdompeling gesproken, het beste is om een cockpit in je opstelling te hebben, en er zijn verschillende spelers op de markt, waaronder Next Level Racing. Het Australische merk werd in 2009 gelanceerd en is sindsdien blijven innoveren. Net als Fanatec wil Next Level Racing zoveel mogelijk racers bereiken en biedt een breed scala aan cockpits, waaronder de Wielstandaard V2wat een veelbelovend medium is. In wat volgt laat ik je kennismaken met dit chassis, vertel ik je over zijn sterke en zwakke punten en geef ik je mijn mening erover.
Belangrijkste en technische kenmerken van de cockpit
- Stalen buisstructuur met opvouwbaar ontwerp
- Afmetingen 92,5 x 57,5 x 78,5 cm
- 22 kg op de weegschaal
- Compatibel met randapparatuur van Fanatec, Logitech en Thrustmaster
- In staat om de krachten van de bases te weerstaan Directe aandrijving bases en Laadcel
Ontwerp
Next Level Racing is een merk dat bekend staat om de productie van chassis die zowel sober als elegant zijn, en de Wielstandaard V2 is geen uitzondering op deze regel. De buisvormige structuur is volledig in matzwart gespoten, met hier en daar een merklogo. Het is echt eenvoudig en onopvallend, ongeacht je sim-racing setup.
Qua ontwerp is het wat er gedaan wordt in de industrie voor stuurwielsteunen. Next Level Racing is zeker niet van plan om het wiel opnieuw uit te vinden, en met zijn Wielstandaard V2 een opvouwbaar buizenchassis, vrij klein en vooral heel stevig. Over het geheel genomen is dit een prachtig product en ik vind het ontwerp erg mooi.

Productie en afwerking
Gezien het feit dat de meeste stuurwielhouders zich in de instapcategorie bevinden, met randapparatuur die over het algemeen door riemen of tandwielen wordt aangedreven, wilde het NLR zich onderscheiden door ons een robuust chassis te bieden dat geschikt is voor Direct Drive-bases. De structuur is extreem stijf dankzij het gebruik van 2 mm dikke stalen buizen. Le Stuursteun V2 is een stuurwielsteun die niet zal verschuiven tijdens het gebruik, uiteraard met de meeste onderstellen.
De afwerking is gewoon perfect. Het hele chassis is matzwart gespoten, met een zeer goede afwerking en zonder zichtbare gebreken. Het moet gezegd worden dat het NLR door de bijna 15 jaar ervaring in het spel zeer goed afgewerkte en hoogwaardige producten kan maken.
De cockpit gebruiken
De Wielstandaard V2 is een chassis dat speciaal is ontworpen voor beginnende sim-racers met een zeer beperkt afstelbudget. Het moet gezegd worden dat stuurwielbeugels goedkope producten zijn, alleen ontworpen om je te laten watertanden met een min of meer realistische opstelling.
Maar de Wielstandaard V2 drijft de grenzen op met een stijf chassis dat gemakkelijk Direct Drive kettingbladen met maximaal 8 nm koppel kan dragen en Load Cell crankstellen die niet te krachtig zijn als het op remmen aankomt. Dankzij het inklapbare stalen ontwerp neemt dit chassis niet veel ruimte in beslag in je woonkamer of sim-racingruimte, en kun je er een pedaalset, stuur en versnellingspook/handrem op plaatsen. Nou, de steun is niet de meest robuuste en je kunt duidelijk zien dat er wat speling is als je aan de handgrepen trekt. Desalniettemin voldoet het voor sim-racing liefhebbers en beginners.
Het ontwerp waarbij de rijder centraal staat, betekent ook dat de Wielstandaard V2 Te gebruiken met een gamestoel die niet verschuift dankzij een plaat die 2 van de wielen van de stoel kan vasthouden, zodat hij op zijn plaats blijft. Het is echt slim en voor zover ik me kan herinneren, biedt alleen Next Level Racing dit aan op een stuurwielhouder. Petje af voor jullie, echt waar.

Sensatie in het spel
We gaan nu verder met een van de onderdelen waarin je het meest geïnteresseerd bent: het gevoel van het spel. Gegeven dat de Wielstandaard V2 is geen cockpit in de ware zin van het woord, maar in termen van stijfheid en vermogen om krachten te absorberen is het niet een van de beste op de markt. Toch doet deze stuurwielhouder het vrij goed bij configuraties op instapniveau.
De voet, pedalen en shifter/handremsteunen zijn allemaal verstelbaar, zodat je de juiste positie kunt instellen voor arcade- of zelfs sim-arcadegames. De basissteun is ontworpen om het koppel van een directe aandrijving tot 8 nm (Fanatec CSL DD), zonder al te veel beweging. Natuurlijk heb je maar een klein beetje, maar geloof me, je zult het helemaal niet merken of voelen tijdens het rijden.
De rijpositie is vrij neutraal en past zich gemakkelijk aan je stoel aan. Er is zelfs een soort plaquette aan de onderkant van de Wielstandaard V2 die 2 wielen van de stoel op hun plaats houdt.
Een ander pluspunt van deze standaard is dat hij in 2 kan worden gevouwen, zodat je veel ruimte bespaart bij het opbergen. Je kunt dit doen terwijl je de randapparatuur voor sim-racing op zijn plaats houdt. Hiermee is de rit redelijk stabiel (binnen de vermogenslimiet van de basis) en de enige grote fout van de Wielstandaard V2 is de ondersteuning van de versnellingspook/handrem, die naar mijn smaak iets te veel beweegt. Tijdens mijn sessies schopte ik hem eruit omdat hij me op mijn zenuwen werkte met zijn bewegingen. Maar de rest van het chassis is stabiel.
Compatibiliteit
De Wielstandaard V2 is een instapproduct van Next Level Racing en is compatibel met vrijwel alle Logitech en Thrustmasteren alle Fanatec ook, zolang je niet een te krachtige basis hebt (8 nm max koppel). Natuurlijk is de Wielstandaard V2 is ontworpen voor DD-bases, maar hij is ook niet zo sterk en als je er een neemt die te krachtig is, zal er een spelletje gespeeld moeten worden. Deze media zijn niet echt ontworpen om met DD-bases te werken, behalve de Wielstandaard DD die de Fanatec DD1 en DD2 paren aankan. Maar deze ondersteuning is een heel ander product, iets duurder dan de Wielstandaard V2.

Waar voor je geld
Met een prijs van € 249 biedt deze standaard een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding voor liefhebbers van sim-racen of rijders die net beginnen met deze discipline. De bouwkwaliteit is gewoon perfect, met veel aandacht voor detail. Le Wielstandaard V2 is goed gemaakt, functioneel met al zijn verstelbare steunen en zelfs modulair dankzij de toevoegingen die de fabrikant aanbiedt. Voor deze prijs zul je niets beters vinden, vooral compatibel met Direct Drive-bases, geloof me.
Mijn oordeel
Ik vond het geweldig om de Wielstandaard V2Zoals het geval is met vrijwel alle producten van Next Level Racing. Het bedrijf heeft een schat aan ervaring op het gebied van cockpits en chassis en is met een uitstekend product gekomen dat niet te duur is en dat perfect is voor amateurracers en beginners in simracen.
Het opvouwbare, lichtgewicht ontwerp van de Wielstandaard V2 maakt het makkelijk te gebruiken, ongeacht je sim-racing opstelling (woonkamer, slaapkamer, etc.). Bovendien is dit chassis behoorlijk stijf voor een 8nm DD-basis, en dat voor minder dan €250. Het is een gouden kans als je het mij vraagt.
0 reacties