Selecteer een pagina

Fanatec ClubSport V3 crankstel : Test en mening

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

Fanatec ClubSport V3

Voordelen

  • Ongelooflijk realistische sensaties dankzij de 90 kg Load Cell
  • Zeer aanpasbaar, zodat het crankstel kan worden aangepast aan individuele voorkeuren.
  • Uitstekende bouwkwaliteit
  • Ongelooflijke precisie dankzij contactloze sensoren
  • Waar voor je geld
  • Compatibel met alle platforms

Nadelen

  • Vrij hoge prijs
  • Trilfunctie niet beschikbaar voor alle spellen
  • Kan niet worden omgekeerd (om de pedalen in GT-modus beter te simuleren)

Onze beoordeling: 9.8/10

Elke ervaren speler weet dat pedalen zeker het belangrijkste zijn als het gaat om Sim-racing. Toch wordt dit element heel vaak verwaarloosd door beginners, die ten onrechte denken dat alleen het stuur essentieel is. En toch, zonder een goede pedalen ongeacht het gebruikte stuurwielonderdompeling en gevoel van realisme tijdens het spel altijd zeer beperkt zal zijn. Maar welk crankstel moet je kiezen? Dit is niet de gemakkelijkste keuze om te maken.

Daarom besloten we een van de modellen van de emblematische Duitse fabrikant Fanatec te testen: de Fanatec ClubSport V3 crankstel.

In dit artikel vertellen we je alles wat we weten over dit Fanatec pedalboard uit onze test. We zullen je vertellen wat ze zijn belangrijkste kenmerkenwaaraan type speler we het aanbevelen, wat zijn de voordelen voordelen nadelen, hoeveel het kost en waar je het kunt krijgen.

fanatec pedaal

Kenmerken van het Fanatec ClubSport V3 crankstel

Bezoek Fanatec ClubSport V3 is een Load Cell à drie pedalen pedalen pedalen.

Hier is een lijst van de belangrijkste kenmerken:

  • Jaar van uitgave: 2016
  • Het crankstel Fanatec ClubSport V3 crankstel is gemaakt vanaluminium bewerkt aluminium, met een brede voetsteun en 3 aluminium pedalen.
  • Fanatec’s V3 biedt de ultieme aanpassing De positie van de pedalen is in alle richtingen instelbaar, maar het is ook mogelijk om de hoek, de veerkracht op het gaspedaal, de remgevoeligheid en de remweg aan te passen.
  • De pedalen pedalen pedalen op dit model omvatten 12-bits resolutie en zijn voorzien van een drukgevoelige rem met een load cell. 90 kg laadcel op maat gemaakt. Stijfheid en remweg kunnen zonder gereedschap worden aangepast via het wielinstellingenmenu en tijdens het rijden.
  • De ClubSport V3 van Fanatec is voorzien van twee metalen stangen met kunststof afstandhouders die in de LC zijn opgenomen om zijdelingse beweging van de pedalen te voorkomen.
  • De stops voor het gas- en koppelingspedaal kunnen worden gedraaid om verschillende bewegingsmogelijkheden te bieden en u de kracht van de pedalen echt te laten voelen.
  • Het Fanatec ClubSport V3 crankstel is uitgerust met een vibratiemotor op het gaspedaal om ABS te simuleren en bandenblokkering aan te geven (spelingcontrole is mogelijk via Fanatec Wheel SDK met Fanatec wielen).
  • Dit Fanatec model bevat alternatieve raceplaten gebogen ontwerp.
  • Door het ontwerp van het Fanatec ClubSport V3 gaspedaal kunnen de veren snel vervangen worden. Twee veren van verschillende sterkte worden bij dit model geleverd.
  • Dit pedalboard is compatibel met meerdere platforms (PlayStation, Xbox en PC), uitsluitend afhankelijk van de platformcompatibiliteit van het aangesloten basis-/racestuur.
  • De ClubSport V3 van Fanatec kan rechtstreeks op een Fanatec CSL/CSW-wielbasis worden aangesloten of als zelfstandig USB-apparaat worden gebruikt.
  • Dit Fanatec crankstel is compatibel met de kleurensets voor een perfecte visuele aanpassing, en met de optionele schokdemperset voor gas en rem.
  • Afmetingen: 43 cm x 28 cm x 43 cm (L x B x H)
  • Gewicht: 7,94 kg


Voor welk type persoon?

Naar onze mening, zelfs als de Fanatec ClubSport V3 crankstel erg duur is, is het niet alleen voor zeer ervaren zeer ervaren spelers. Het is ideaal voor beginnende spelers zolang ze het zich kunnen veroorloven.

Dit model werkt zeer goed bij spelletjes zoals rally, driften of zelfs GTWe vonden het echter een beetje beperkt in games zoals iRacing.

fanatec clubsport v3

De voordelen

We konden de Fanatec ClubSport V3 crankstel testen en ontdekten de voordelen van dit model.

Het eerste wat ons over de streep trok was de prachtige Load Cell waarmee de Fanatec ClubSport V3 is uitgerust. Dit pedaalbord wordt geleverd met een 90 kg Load Cell om de racebaan zo nauwkeurig en ruw te simuleren als een echt autopedaalbord zou kunnen. Het drukgevoelige rempedaal trilt om ABS en bandenblokkering te simuleren. Net zoals force feedback je via je handen in de wedstrijd dompelt, doen deze pedalen dat via je voeten.

Ten tweede waardeerden wij ten zeerste het hoge aanpassingsvermogen ClubSport V3 crankstel van Fanatec. Met dit model kunt u uw crankstel aanpassen en afstellen naar uw wensen. U kunt de positie van de pedalen, hun hoeken, de sterkte van de gasveer en de gevoeligheid of slag van de remmen wijzigen. De fabrikant Fanatec heeft zelfs gekozen voor alternatieve D-vormige raceplaten in een gebogen ontwerp, die ideaal zijn en zeer goed werken als staande pedalen. Voor ons zou het echt een droom zijn als alle cranksets zo verstelbaar zouden zijn.

Een ander groot voordeel van de Fanatec ClubSport V3 is zijn uitstekende bouwkwaliteit. Fanatec heeft gekozen voor een volledig aluminium constructie, waardoor dit crankstel zowel mooi als zwaar en sterk is. Het gebruik van contactloze sensoren is ook een garantie voor hoge kwaliteit. Deze magnetische sensoren op het gaspedaal en de koppeling garanderen u levenslange nauwkeurigheid en vier keer de resolutie van de vorige versie van deze pedalen.

Tot slot denken we dat de Fanatec ClubSport V3 crankstel zeer goede prijs-kwaliteitverhouding biedt. Het is niet goedkoop, maar gezien alle voordelen die het biedt en de brede compatibiliteit met alle platforms (PlayStation, Xbox en PC), is het een model dat een zeer goede investering is en bovendien belooft het vele jaren te werken.

Zijn nadelen

Hoewel de Fanatec ClubSport V3 we werden overtuigd door zijn vele voordelen, bleek uit onze test van dit model dat het een aantal nadelen had nadelen.

Naar onze mening, de prijs van de Fanatec ClubSport V3 is verreweg het meest ongunstige aspect van dit crankstel. Het is wel een erg duur crankstel, dat ongeveer evenveel kost als een goed niet-direct-drive wiel. En de omgekeerde V3 kost bijna de helft minder dan een wiel met directe aandrijving. Het is een enorme investering! Deze pedalen zijn van hoge kwaliteit en bieden waar voor hun geld, maar het moet gezegd worden dat dit model financieel niet voor iedereen toegankelijk is, gezien de kosten.

We waren ook enigszins teleurgesteld toen we ontdekten dat de Fanatec ClubSport V3 weliswaar een trilfunctie gas- en rempedalen, maar dat dit helaas niet door alle games wordt ondersteund. niet ondersteund door alle games. We vonden ook dat deze trilmotoren een beetje fantasievol waren, vooral bij spellen als iRacing. Toegegeven, dit Thrustmaster pedalboard is een van de oudste modellen van de fabrikant, dus het mist enkele van de grote technologische doorbraken die in andere modellen van het merk of zijn concurrenten te vinden zijn.

Tenslotte biedt de Fanatec ClubSport V3, in tegenstelling tot het omgekeerde V3-model, geen de optie om omgekeerd te zijn om de pedalen in GT modus beter te simuleren. Op dit model hebben we een verplichte vloerscharnier in de racewagenstand.

Waar kun je het kopen en voor hoeveel?

Het crankstel Fanatec ClubSport V3 crankstel is verkrijgbaar voor € 399,95 op de officiële Fanatec website.

In tegenstelling tot zijn concurrenten heeft Fanatec geen partnerschappen met andere wederverkopers. Hun producten worden uitsluitend verkocht op hun officiële website, dus je kunt ze helaas nergens anders nieuw kopen.

U kunt dit model echter te koop vinden op tweedehands websites zoals Vinted of Le Bon Coin. Om onaangename verrassingen te voorkomen, raden wij u echter aan goed te letten op de staat van het crankstel voordat u het koopt.

fanatec clubsport v3 crankstel

Conclusie

Wij vonden dat de Fanatec ClubSport V3 een fantastisch crankstel was in elk opzicht. Het is een duur model, maar nog steeds redelijk als we het vergelijken met alle Fanatec producten, en bovenal biedt het een zeer hoog prestatieniveau.ongeëvenaard speelplezier.

Zijn elegantie de kwaliteit van de vervaardigingzijn precisieprecisie kracht en zijn aanpassingsvermogen geven je zoveel meer controle over je auto dat het moeilijk zal zijn om weer zonder deze pedalen te gaan spelen, die je een ongelooflijke spelsensatie geven.

Als je je de Fanatec ClubSport V3 crankstelWe raden het aan met onze ogen dicht. Voor ons is het echt deeen van de beste modellen op de markt.

 

avis-fanatec-clubsport-pedalen

Fanatec ClubSport V3

Een van de beste sim race cranksets op de markt.

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

Moza CRP: Test en beoordeling

Moza CRP: Test en beoordeling

Moza CRPVoordelen Structuur van aluminiumlegering Uitstekende bouwkwaliteit Load Cell op de rem en verstelbare veren...

Moza SR-P : Tests en meningen

Moza SR-P : Tests en meningen

Moza SR-PVoordelen Volledig metalen structuur Load Cell rempedaal Uitstekende bouwkwaliteit Verstelbare pedalen...

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Pin It on Pinterest

FANATEC BUNDELS ONDER €400
This is default text for notification bar