Selecteer een pagina

Sim-lab GT1 Evo: beoordelingen en tests

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

Sim-Lab is een jong Nederlands merk opgericht in 2015 dat langzamerhand een van de benchmark merken is geworden voor het kopen van Sim-racing gerelateerde producten. Het staat vooral bekend om zijn hoogwaardige cockpits, ontworpen dankzij de nauwe banden met de aluminiumindustrie. Wij hebben een van de bekendste modellen nader bekeken: de Sim-lab GT1 Evo cockpit.

Wij kregen onlangs de kans om deze cockpit te testen en we gaan je in dit artikel alles vertellen wat we ervan vonden. Wij zullen u een lijst van zijn belangrijkste kenmerkenwe vertellen u over de voor- en nadelen van dit model en vertellen u waar u het kunt kopen en tegen welke prijs.

Sim-lab GT1 Evo functies

De GT1 Evo is de instapmodel race simulatie cockpit van Sim-lab. Het maakt gebruik van dezelfde technologie als hun meer geavanceerde platforms en biedt een stevige structuur en een uitstekend platform om u naar het volgende niveau te brengen.

Hier is een lijst van de belangrijkste kenmerken:

  • De Sim-Lab GT1 Evo is voornamelijk opgebouwd uit aluminium secties geëxtrudeerd. Het is een bouwmateriaal modulair die erg populair is geworden voor gebruik in aangepaste simulatie race set-ups. De robuuste profielen zijn voordelig en geven het frame meer dan voldoende stevigheid.
  • De framestructuur meet 40 x 80 mm en de Sim-lab GT1 Evo is verkrijgbaar in twee kleuren. De kuipstoel en de stoelrails zijn echter niet inbegrepen.
  • Dit model biedt een een breed scala aan instellingenen er is bijna bijna onbeperkt potentieel voor uitbreiding en aanpassingen over de hele linie.
  • De positie van de mobiele stoel, het stuur en de pedalen zijn volledig instelbaar.
  • De Sim-lab GT1 Evo bevat een zijsteun voor uw favoriete accessoires zoals joysticks, handremmen en zelfs bewegingsplatforms. Dankzij het flexibele ontwerp kunnen de accessoires op elke gewenste plaats in de cockpit worden aangebracht.
  • De pedaalhouder voor de Sim-lab GT1 Evo is gemaakt uit één stukaluminium en heeft voorgeboorde gaten voor alle bekende crankstellen op de markt.
  • Afmetingen chassis: 1350 mm x 680 mm (L x B)
  • Stuurwiel in hoogte verstelbaar: 0 – 700 mm
  • Maximale spelershoogte: 200 cm
  • Gewicht cockpit: 55 kg
simlab gt1

De voordelen van Sim-lab GT1 Evo

We waren verheugd om de Sim-lab GT1 Evo wat een ongelooflijke cockpit bleek te zijn. We werden overtuigd door een aantal zijn voordelen waar we je hier over vertellen.

Allereerst, na een intensieve test, is het eerste wat in je opkomt Sim-lab GT1 Evo is comfort. Dit model is echt onvergelijkbaar met de andere cockpits die we tot nu toe hebben kunnen testen. Het gevoel is bijna identiek aan wat je zou krijgen als je in een GT-racewagen zou zitten.

Ze zijn echt comfortabel, dus we kunnen urenlang spelen zonder dat onze rug of enkels pijn doen, wat we een echte bonus vinden.

Het is ookeen van de meest ergonomische modellen die we getest hebben, vooral omdat de cabine modulair is: je kunt de pedalen of versnellingspook precies plaatsen waar je ze wilt, voor een werkelijk ideale speelpositie.

Vervolgens de Sim-lab GT1 Evo biedt een gevoel van aanzienlijke soliditeit en robuustheid. Het hele platform is ongelooflijk solide, stabiel en vooral stijf. Met de GT1 EvoAls je een Direct Drive stuur gebruikt met zeer krachtige force feedback of een topklasse pedaalbord, is er geen spoor van beweging van het stuur of de pedaalbordsteun of de stoel tijdens het spelen. Dit alles draagt bij tot zowel prestaties als immersie, omdat je je meer op de race zelf kunt concentreren.

Een ander voordeel van Sim-lab GT1 Evo en een van zijn belangrijkste kenmerken is zijn aanpassingsvermogen. Dit model biedt oneindig veel mogelijkheden, qua montage en afstelling, maar ook dankzij zijn uitbreidbaarheid. Met dit model zijn er vrijwel geen grenzen aan maatwerk. Met dit aluminium extrusieplatform kunt u heel gemakkelijk dingen toevoegen, verwijderen of wijzigen. De montage van de accessoires is net zo eenvoudig, omdat het hele systeem modulair is, wat het monteren van materialen heel eenvoudig en betaalbaar maakt. Het merk Sim-Lab biedt een reeks accessoires die u zeker zult willen overwegen.

Tot slot moet worden gezegd dat de Sim-lab GT1 Evo zeer veel waar voor zijn geld biedt. Dat dit model zo stabiel en stijf is, is te danken aan de hoogwaardige materialen. En toch is deze cockpit verkrijgbaar voor een prijs die behoorlijk concurrerend is gezien alles wat hij te bieden heeft en wat we tegenwoordig als concurrerende modellen op de markt kunnen vinden. Zelfs als je de stoel apart moet kopen en dat betekent een extra budget, blijft de prijs-kwaliteitverhouding van de Sim-lab GT1 Evo uitzonderlijk.

Nadelen van Sim-lab GT1 Evo

Hoewel we erg genoten hebben van de Sim-lab GT1 Evoontdekten we dat het een paar nadelen had nadelen en enkele verbeterpunten, waarover we je hier vertellen.

Ten eerste is de arm ter ondersteuning van de versnellingspook slechts aan één kant verbonden, wat betekent dat hij een beetje weinig flexibiliteit. Hoewel dit geen probleem zou moeten zijn met vrij “eenvoudige” schakelmechanismen, zal het waarschijnlijk veel meer een probleem zijn met versnellingshendels die meer kracht vereisen en waarvoor de bewegingsvrijheid beperkt kan zijn.

Ten tweede vonden we de installatie en montage van de Sim-lab GT1 Evo nogal lang en vervelend…. Het duurt ongeveer een hele middag, of zelfs langer als je het niet gewend bent. We hebben gemerkt dat aanpassingen langer duren dan bij andere platforms. Bovendien is er geen gedrukte handleiding beschikbaar bij de cockpit, dus moet je die op internet zoeken en dus een telefoon, tablet of computer bij de hand hebben. En zelfs met de instructies van Sim-lab is het geen gemakkelijke taak. De handleiding is zeker een van de slechtste die we hebben gezien voor het in elkaar zetten van een cockpit en kan echt wel wat verbetering gebruiken.

Vergeet tot slot niet dat de stoel en versnellingspooksteun niet inbegrepen zijn bij de Sim-lab GT1 Evo en kunnen vrij duur zijn, afhankelijk van de modellen die u kiest. Wij vinden het erg jammer dat het merk er niet voor heeft gekozen om dit model aan te bieden met de stoel inbegrepen bij de cockpit, en het chassis los aan te bieden.

Waar kun je het kopen en voor hoeveel?

De Sim-lab GT1 Evo is te koop op deze website voor een prijs van €449.

Dit model bevat geen kuipstoel of stoelrails.

 

In het kort / Conclusie

Over het geheel genomen, is de Sim-Lab GT1 Evo een uitzonderlijke cockpit.Wij vinden dat hij in de schaduw kan staan van platforms die bijna twee keer zoveel kosten.

De aluminium profielconstructie zorgt voor een stevig, stabiel stevig, stabiel frame, compact en zeer verstelbaar. De kanalen van het profiel veranderen niet alleen elk oppervlak in een montagepunt voor uitbreiding en aanpassing, maar bieden ook een ideale accommodatie voor kabelbeheer.

Hoewel configuratie en instellingen iets langer kunnen duren dan op andere platforms, kan de Sim-lab GT1 Evo kunt u de positie van uw apparatuur tot op de millimeter nauwkeurig instellen. Zo kunt u alles precies plaatsen waar u het wilt hebben.

Het is een cockpit die echt een kijkje verdient, zijn prijs-kwaliteitverhouding is onverslaanbaarDit is een uitstekend model voor iedereen die op zoek is naar zijn eerste kwaliteitscockpit voor simracen. We kunnen het niet genoeg aanbevelen!

simlab gt1 evo advies

Simlab GT1 EVO

Een uitzonderlijke cockpit met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Pin It on Pinterest

FANATEC BUNDELS ONDER €400
This is default text for notification bar